Friday, July 18, 2014


Kuvia matkan varrelta - Pictures From the Trip


Norfolk VA on USA:n laivaston Atlantilla, Välimerellä ja Intian valtamerellä toimivien osastojen tukikohta. Näkemieni alusten määrä oli käsittämätön kun niitä varmasti oli useita ulkona omilla toiminta-alueillaan. Ankkuroin yöksi Willoughby lahteen ja vietin mahtavan illan seuraten helikoptereiden harjoituksia.

Norfolk, Va is the US Naval base that supports the fleet forces operating in the Atlantic Ocean, the Mediterranean Sea, and Indian Ocean.  The number of vessels there is unbelievable because there must have been a lot of them on their operating areas.  I anchored overnight in Willoughby Bay and had a magnificent night watching helicopters.  

 
Seurasin helikoptereiden harjoittelua ja nain maallikosta ainakin tuntuu uskomattomalta kuinka ohjaajat kasitteleva noita harveleitaan.

Those helicopter pilots are just unbelievable when handling their gadgets.

Tim Brown oli naapurini ensimmaisella kaynnillani Olversonin venesatamassa. Tim auttoi minua monella tavalla ja pidimme myohemmin amatoori radiolla yhteytta.

Tim Brown was my next door neighbor when I first visited Olverson Marina.  Later we kept contact using our ham radios.  Great guy.
Ankkurissa synnin lahella Atlantic City. Anchored near Sin (Atlantic City)


Yksi entiselle (melkein) merimiehelle hieno kokemus on kohdata naita merten isoja kulkijoita kapeissa kanavissa ja siltojen ja muiden liikenne-esteiden lahella.

One great experience for a former sailor is to meet those huge ocean going vessels in a narrow canal or under the bridge or in the canal bends.

Nord Traveller, 190m pitka bulk carrier. 14 solmua.

Onnekas kohtaaminen Caloosahatchee joella - lucky meeting in Caloosahatchee River  

Steven, Claudia, Lucy and Jackson. 
Ohitin Ranger hinaajan heti Caloosahatchee joen Franklin sulun jalkeen. Ranger on minua nopeampi mutta he hinasivat isohkoa moottorivenetta. Ohitukseni ei ikava kylla ollut ihan oikea ”slow pass”. Illansuussa sitten yritin turhaan kutsua satamaa (Moore Haven), missa aioin yopya pari yota. Steve kuuli yritykseni ja kertoi, etta kunnallinen satama ei vastaa radioon tai kannykkaan. ”Kiinnita vain laivasi ja joku tulee keraamaan maksun”.
Autoin sitten hetken paasta Rangeria kiinnitymaan ja jalleen kerran kohtasin venekuunnan, mika teki matkastani kovin paljon helpomman ja turvallisemman. Steve ja Claudia ovat kokoneita vene ihmisia ja matkani heidan vanavedessaan halki Floridan oli pelkaa juhlaa. He olivat matkalla Bahamalle ja mina kohti Erie jarvea pohjoiseen. Viela erottuamme sain heilta pitkaan neuvoja missa yopya ja mita varoa. Steven pitaisi todella kirjoittaa sisavayla opaskirja.
Alustavasti suunnittelimme seilata yhdessa kevaalla 2015 Bahamalle. Olisi mahtavaa jos suunnitelma toteutuisi.

I passed a stunning Ranger tug immediately after Franklin lock on Caloosahatchee River. They were much faster than Sixteen Tons but were towing a big Captain's gig with 150 hp outboard engine. I’m sad to say my passing wasn't a“slow pass” and I was ashamed.
Later in the afternoon when I in vain tried to contact the marina (Moore Haven) Steve hailed me and told just to secure my boat and somebody will later come to collect the fee. They came to the same marina and I assisted them to secure the boat. Once again I was really lucky to meet boaters who made my journey safer and more enjoyable. Steve and Claudia are very experienced boaters and my trip in their wake through Florida was safe and easy. (They never mentioned my too fast passing.)
Their destination was Bahamas and mine Lake Erie but long after we departed I asked them where to anchor and Steve gave me information “how to” and “be aware of”; he really should write an ICW handbook.
We preliminarily planned to go to Bahamas together spring 2015 and it would be more than great if it would work.


ICW South Carolina

Yksio merinakoalalla. Apartment with ocean view.

Olverson Marina, Yeocomico River at Lodge Creek near Potomac River:

Hapean tunnustaa mutta koysien pleissaus oli unohtunut. Tim Brownin tuttava Art ... opasti kadesta pitaen ja nyt pleissaus on lihasmuistissa. Ashamed to admit but I had forgotten how to splice lines. Tim Brown’s friend Art … gave hands-on training and now it is in muscle memory.


Ford Lemanin alkuperainen raakavesi pumppu alkoi vuotamaan. The original raw water pump leaked. American Diesel once again saved a day.

No comments:

Post a Comment